Søg i denne blog

onsdag den 20. april 2016

Signes fantastiske appelsinkage


For mange år siden, eller for en del år siden fik jeg serveret denne fantastiske, saftige kage. Jeg havde egentlig glemt alt om den, indtil for et par mdr. siden. Jeg søgte nettet og div. kage-bøger og fandt til sidst. I dag var så dagen hvor jeg skulle have et gensyn med denne her kage. Den er så saftig at den sagtens kan holde sig i flere dage, og så er den til og med meget nem at lave. Grundopskriften er den klassiske pund til pund kage.

250 g. Blødt smør
250 g.Sukker
250 g. Mel
3 æg

Smør og sukker piskes sammen, og æggene tilsættes et af gangen. Til sidst tilsættes melet og dejen røres ensartet. Bages i springform ved 175 grader i ca. 35 min

Mens kagen bages, tages sagten fra 2 appelsiner og en citron, som koges sammen med 100 g. sukker, til sukkeret er smeltet. Når kagen er færdigbagt, prikkes den med en strikkepind/stegegaffel ect. og saften hældes over.. Meningen med dette er at hele kagen bliver badet i saften, hvilket er det der gør den saftig.. Den er sååå lækker den kage

Ingen kommentarer:

Send en kommentar