Søg i denne blog

onsdag den 30. marts 2016

Med på moden med karklude.

Hvor er det nemt og afslappende at strikke karklude, og når man som mig ikke er så god til at strikke og egentlig kun kan strikke huer og sokker og er projekt "karklud" en god måde at øve evt. Forskellige mønstre. I mange af de opskrifter jeg har fundet på nettet står der at man skal slå 60 masker op. Først tænkte jeg at det måtte blive nogle små klude. Men egentlig passer de meget godt i hånden. Det vil blive for stor en klud hvis der er flere masker på.
Min grundopskrift:
Slå 60 masker op på rundpind nr.3 med bomuldsgarn. Rundpinde er nemmere at strikke med, og ikke så tungt som almindelige pinde.
Start med 4 rækker retstrikning
Hver pind startes og afsluttes med 4 retmasker. På den måde får du en pæn kant hele vejen rundt. Nogle gange strikker jeg perlestri i stedet. Det er sådan op og ned. Når din klud mangler et par cm. For at blive et kvadrat, strikker du som i starten 4 pinde retstrik. Vupti så er den klud færdig.
Man kan finde 1000 forskellige opskrifter på mønstre på nettet. Jeg foretrækker dem fra
Susanne gustafsson blog de er nemme og lige til

Ingen kommentarer:

Send en kommentar